Varmtvandstræning

Vandtræning i varmtvandsbassin

Vil du gerne arbejde med din muskelstyrke, stabilitet  og balance i vand?

En af fordelene ved varmtvandsbassin er vandets naturlige opdrift. Ved at være i vand fjerner vi tyngdekraftens nedtrækningsevne, og dermed vil vores kropsvægt føles mindre. Dette kan give vores krops led større bevægelsesfrihed, da muskulaturens belastninger ændres og mindskes. Samtidig med at opdriften har positive påvirkninger, er vandtemperaturen på 33-36 grader med til at afspænde og smertelindre på kropsled og muskulatur.

Når vi træner i vand, har vi kun vandet som vores modstandskraft. Det er let at tilpasse modstandskraften efter vores individuelle behov. Har vi behov for yderligere udfordring end vandet kan give os, kan vi f.eks. inddrage redskaber til at øge den muskulære modstand.

Til vandtræning vil vi fokusere på at:

  • Øge muskelstyrken og træne de stabiliserende muskler i hele kroppen
  • Arbejde med bevægeligheden i kroppens led.
  • Træne din balance

Træningstidspunkter:

Tirsdag: kl. 14.15 – 15.00 – i samarbejde med FOF

Tirsdag: kl. 14.15 – 15.00 – med lægehenvisning

Onsdag: kl. 17.55 – 18.40 – i samarbejde med FOF

Onsdag: kl. 18.45 – 19.30 – i samarbejde med FOF

Fredag: kl. 12.30 – 13.15 – i samarbejde med FOF

Fredag: kl. 13.30 – 14.15 – med lægehenvisning

Fredag: kl. 14.15 – 15.00 – med lægehenvisning